ALGEMENE VOORWAARDEN

 

Artikel 1.  DEFINITIES

In deze algemene voorwaarden hebben de volgende woorden de daarachter vermelde betekenis, tenzij uit de context het tegendeel blijkt:

De goede balans: de eenmanszaak van Erica van der Werf, leefstijlcoach en leefstijltrainer, gevestigd te Kampen en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 86819364.

Cliënt: de natuurlijke persoon of zakelijke opdrachtgever (zoals bedrijven en organisaties) die met De goede balans een overeenkomst is aangegaan.

Diensten: alle diensten die De goede balans voor de cliënt gaat uitvoeren. Hieronder worden onder andere, maar niet uitsluitend, verstaan: het als leefstijlcoach en leefstijltrainer ondersteunen en begeleiden van particulieren en ondernemers bij hun mentale en fysieke welzijn door middel van online theorie, individuele begeleiding en praktijkgerichte leefstijlinterventies, online trainingen en cursussen, groepssessies en losse 1:1 sessies om een gezonde leefstijl en duurzame inzetbaarheid te bevorderen.

Overeenkomst: de overeenkomst tussen De goede balans en de cliënt op basis waarvan De goede balans de diensten zal gaan uitvoeren.

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen De goede balans en een cliënt wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van digitale inhoud en/of diensten waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.

Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.

Informatie: alle gegevens die de cliënt aan De goede balans aanlevert.

Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens, inclusief medische gegevens, die door de cliënt en/of De goede balans worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt.

Dag: kalenderdag.

Bedenktijd: de termijn waarbinnen door een particuliere cliënt gebruik kan worden gemaakt van het herroepingsrecht.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor een particuliere cliënt om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

Schriftelijk: per e-mail of brief.

Website: www.degoedebalans.nl. 

 

Artikel 2.  TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE ALGEMENE VOORWAARDEN

2.1  Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van De goede balans en op elke tot stand gekomen overeenkomst (op afstand) tussen De goede balans en een cliënt.

2.2  Door expliciet akkoord te geven via e-mail of online accepteren van een offerte, verklaart de cliënt dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud hiervan.

2.3  Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden.  

2.4  De goede balans behoudt zich het recht voor om de algemene voorwaarden te allen tijde te wijzigen. Dergelijke wijzigingen zijn echter niet van toepassing op reeds bestaande overeenkomsten, tenzij anders overeengekomen of vereist door de wet.

 

Artikel 3.  AANBOD EN ACCEPTATIE

3.1  Het aanbod van De goede balans vermeldt duidelijk welk(e) dienst, traject of (online) programma wordt aangeboden, evenals het bijbehorende tarief. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de cliënt mogelijk te maken.

3.2  Als een aanbod van De goede balans een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt deze geldigheidsduur duidelijk vermeld in het aanbod. Wanneer er geen specifieke termijn is vermeld, blijft het aanbod geldig tot 14 dagen na de datum waarop het is uitgebracht. Indien de cliënt het aanbod niet binnen deze 14 dagen accepteert, vervalt het aanbod automatisch.

3.3  De in het aanbod vermelde prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld.

3.4.  Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

3.5  Zolang de cliënt het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, behoudt De goede balans het recht om het aanbod en de bijbehorende tarieven in te trekken of te wijzigen.

3.6  Eventuele extra werkzaamheden die buiten het oorspronkelijke aanbod vallen, worden beschouwd als meerwerk en zullen daarom apart worden gefactureerd.

3.7  Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod van digitale inhoud en/of diensten binden De goede balans niet.

 

Artikel 4.  OVEREENKOMST

4.1  De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de cliënt van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. Na het sluiten van de overeenkomst zal De goede balans binnen de afgesproken termijn starten met het leveren van haar diensten.

4.2  Als de cliënt het aanbod langs elektronische weg heeft geaccepteerd, bevestigt De goede balans zo snel mogelijk elektronisch de ontvangst van de acceptatie van het aanbod. Zolang De goede balans de acceptatie nog niet heeft bevestigd, mag de cliënt de overeenkomst kosteloos ontbinden.

4.3  De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.

4.4  Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan zijn of haar verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen.

4.5  In uitzonderlijke gevallen, waarin zich een dringende reden voordoet, behoudt De goede balans zich het recht voor om de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk te beëindigen. Dringende redenen kunnen onder meer, maar niet uitsluitend, omvatten: ernstige schendingen van de overeenkomst, onaanvaardbaar gedrag van de cliënt, of andere omstandigheden die naar het redelijke oordeel van De goede balans onmiddellijke beëindiging rechtvaardigen.

 

Artikel 5.  HERROEPINGSRECHT

5.1  Een particuliere cliënt heeft het recht om een overeenkomst met betrekking tot een dienst binnen 14 dagen zonder opgave van redenen te ontbinden. De goede balans mag de cliënt vragen naar de reden van herroeping, maar kan de cliënt niet verplichten deze te geven.

5.2  De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op de dag dat de overeenkomst is gesloten. Indien een particuliere cliënt gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt hij/zij dit schriftelijk binnen de geldende termijn aan De goede balans. De bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de cliënt. Na ontvangst van de melding van herroeping stuurt De goede balans zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging.

5.3  Er bestaat geen herroepingsrecht als de cliënt een zakelijke opdrachtgever is.

 

Artikel 6.  UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

6.1  De goede balans zal haar verplichtingen naar beste vermogen en inzicht uitvoeren, met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en vakmanschap.

6.2  De cliënt is verplicht om alle informatie die nodig is voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens, en informatie over de uit te voeren werkzaamheden, alsmede relevante (medische) informatie waar De goede balans om verzoekt, tijdig aan De goede balans beschikbaar te stellen. De cliënt is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens.

6.3   In geval van een traject of programma met een vooraf bepaalde duur is de cliënt zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van afspraken en/of coachingsessies.

6.4  Indien De goede balans verhinderd is voor een overeengekomen coachingsessie binnen het traject en/of het programma, zal in overleg met de cliënt de sessie worden verplaatst.

 

Artikel 7.  RECHTEN EN VERPLICHTINGEN VAN DE CLIËNT

7.1  De cliënt moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden.

7.2  De cliënt is verplicht om alle relevante wijzigingen die van belang (kunnen) zijn voor de uitvoering van de werkzaamheden zo spoedig mogelijk aan De goede balans te melden.

7.3  De cliënt is verplicht om klachten over de door De goede balans geleverde diensten zo spoedig mogelijk, maar binnen een redelijke termijn na een coachingsessie aan De goede balans te melden. De goede balans streeft ernaar binnen 10 werkdagen op de klacht te reageren. 

7.4  De cliënt wordt in de gelegenheid gesteld vragen te stellen via e-mail. De goede balans zal op werkdagen (maandag tot en met vrijdag) deze vragen binnen 48 uur beantwoorden, met uitzondering van het weekend, feestdagen en vakanties. Vakanties worden tijdig aan de cliënt gemeld. Tijdens deze periodes is De goede balans niet bereikbaar.

7.5  Het maken van beeld- en geluidsopnames van coachingsessies door de cliënt is niet toegestaan, tenzij vooraf expliciete toestemming is verleend door De goede balans.

7.6  Het is de cliënt in geen enkel geval toegestaan de geleverde documentatie en/of materialen te vermenigvuldigen, door te verkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen.

7.7  De goede balans maakt gebruik van software van een derde partij (leverancier) om de content binnen de online leeromgeving digitaal aan de cliënt beschikbaar te stellen. De goede balans kan niet garanderen dat die software altijd en overal te bereiken is en aanvaard geen aansprakelijkheid voor het tijdelijk niet bereikbaar zijn van de content.

 

Artikel 8.  BETALINGSVOORWAARDEN

8.1  Zodra de cliënt het aanbod van De goede balans heeft geaccepteerd, ontstaat er een betalingsverplichting voor de cliënt.

8.2   Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, tenzij er andere afspraken zijn gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn is vermeld. 

8.3  De cliënt heeft de plicht om onjuistheden in de verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan De goede balans te melden. Betaalopdrachten voor bankinstellingen zijn voor rekening en risico van degene die de opdracht (dan wel machtiging) tot betaling geeft.

8.4  De goede balans biedt de cliënt de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Indien de cliënt in termijnen betaalt en een of meerdere termijnbetalingen niet tijdig heeft voldaan, mag De goede balans de werkzaamheden uitstellen totdat de achterstallige betalingen zijn voldaan.

8.5  Indien de cliënt drie keer niet tijdig heeft betaald, behoudt De goede balans zich het recht voor om de overeenkomst eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen.

8.6  Als de cliënt niet tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de cliënt van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.

8.7  Wanneer de overeenkomst of een traject tussentijds wordt beëindigd, blijft de cliënt altijd verplicht de reeds geleverde diensten naar rato te voldoen.

8.8  De cliënt kan bezwaren tegen de door De goede balans verzonden facturen uiterlijk binnen zeven dagen na de factuurdatum schriftelijk aan De goede balans kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal De goede balans een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de cliënt niet op.

 

Artikel 9.  RESULTAAT EN AANSPRAKELIJKHEID

9.1  De cliënt begrijpt dat het advies van De goede balans resultaatgericht is zonder dat een specifiek resultaat kan worden gegarandeerd. De cliënt is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het toepassen van de kennis en/of adviezen die door De goede balans worden gegeven tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden. Daarnaast erkent de cliënt dat resultaten mogelijk niet direct zichtbaar en meetbaar zijn en dat deze mede afhankelijk zijn van de inzet van de cliënt. De goede balans kan niet verantwoordelijk worden gehouden indien het resultaat niet aan de verwachtingen van de cliënt voldoet.

9.2  De goede balans is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van De goede balans. De cliënt geeft zelf aan de huisarts en eventuele medisch specialist(en) door dat hij/zij een traject of programma volgt bij De goede balans.

9.3  De inhoud van de coachingsessies en het voedings- en/of leefstijladvies zijn niet bedoeld ter vervanging van medisch advies van een (huis)arts of medisch specialist. De goede balans aanvaardt geen aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade die voortvloeit uit het gebruik van de verstrekte informatie of adviezen. De adviezen bevatten uitsluitend algemene handvatten voor een bewustere leefstijl. Daarnaast behoudt De goede balans zich het recht voor om de sessies te onderbreken of te staken indien zij dit noodzakelijk acht, totdat er contact is geweest met een (huis)arts of medisch specialist.

9.4  De cliënt is verantwoordelijk voor alle kosten die voortvloeien uit het advies of programma, inclusief kosten voor voeding en/of suppletie. De goede balans is niet aansprakelijk of verantwoordelijk voor gezondheidsklachten die voortvloeien uit het wel of niet nemen van geadviseerde voeding en/of suppletie.

9.5  De goede balans is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar De goede balans geen invloed op kan uitoefenen. De goede balans kan daarom niet verantwoordelijk worden gehouden voor schade als die veroorzaakt wordt door een derde partij waarmee zij een overeenkomst heeft gesloten.

 

Artikel 10.  OVERMACHT

10.1  Als door toedoen van De goede balans de uitvoering van de diensten aanzienlijke vertraging oploopt (door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden), zal De goede balans dit zo snel mogelijk schriftelijk aan de cliënt meedelen.

10.2  De goede balans is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Overmacht omvat alle omstandigheden die buiten de controle van De goede balans liggen en die ervoor zorgen dat ze haar verplichtingen naar de cliënt geheel of gedeeltelijk niet kan nakomen, of waarbij het redelijkerwijs niet van haar kan worden verwacht om deze verplichtingen na te komen. Hieronder worden in ieder geval, maar niet uitsluitend, begrepen: ziekte, pandemieën, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen.

10.3  In geval van overmacht zal De goede balans de cliënt zo spoedig mogelijk schriftelijk op de hoogte stellen en zullen partijen overleggen over een passende oplossing.

10.4  Wanneer de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door De goede balans niet mogelijk is langer duurt dan drie maanden, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.

 

Artikel 11.  PRIVACY

11.1  De goede balans respecteert de privacy van de cliënt en behandelt en verwerkt alle persoonsgegevens die haar worden verstrekt conform de geldende wetgeving, in het bijzonder de Algemene verordening gegevensbescherming. De cliënt stemt in met deze verwerking. Ter bescherming van de persoonsgegevens van de cliënt hanteert De goede balans passende beveiligingsmaatregelen, zodat (vertrouwelijke) informatie die de cliënt aan De goede balans levert niet beschikbaar is voor onbevoegde personen. Voor meer informatie hierover wordt verwezen naar de Privacyverklaring, die is in te zien op de website van De goede balans. 

11.2  De goede balans zal de gegevens van de cliënt niet voor promotionele doeleinden, zoals referenties, op de website en/of sociale mediakanalen publiceren zonder voorafgaande expliciete toestemming van de cliënt.

11.3  Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid. De goede balans zal nooit vertrouwelijke informatie met derden delen zonder dat de cliënt De goede balans daar voorafgaande toestemming voor heeft gegeven. Indien contact noodzakelijk is met bijvoorbeeld de huisarts of een apotheek zal De goede balans de cliënt hiervan vooraf op de hoogte stellen.

 

Artikel 12.  OVERIGE BEPALINGEN EN TOEPASSELIJK RECHT

12.1  Wanneer de cliënt bepalingen en/of voorwaarden in de opdracht opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze algemene voorwaarden, zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend indien De goede balans deze uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd. Als De goede balans in het voordeel van de cliënt afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de cliënt daar geen rechten aan ontlenen.

12.2  Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden ongeldig wordt verklaard zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zal De goede balans en de cliënt in overleg een nieuwe bepaling opstellen om de ongeldig verklaarde bepaling te vervangen. Hierbij moet het doel en de strekking van de ongeldig verklaarde bepaling in het achterhoofd worden gehouden.

12.3  Partijen behouden zich het recht voor om hun rechten en verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst over te dragen aan een derde partij, mits zij hiervoor voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere partij verkrijgen. Dergelijke overdracht zal geen afbreuk doen aan de rechten en verplichtingen van de andere partij onder deze overeenkomst.

12.4  Eventuele geschillen tussen de partijen dienen eerst in onderling overleg te worden opgelost voordat zij een beroep doen op de rechter. Geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin De goede balans is gevestigd, behalve indien een wettelijke verplichting anders bepaalt.

12.5  Op overeenkomsten, en alle daaruit voortvloeiende verplichtingen tussen De goede balans en de cliënt waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

 

 

©  COPYRIGHT – De goede balans 2024